Önmasszázs
SpiritMasszázs
Spirit Masszázs Újpest

Masszázs Újpesten

Önmasszázs

Gyors segítség, ha nincs kéznél más masszőr


Az oldalam eme része arra hivatott, hogy néhány hónapos távollétem alatt is segíteni tudjanak magukon azok, akik ezt igénylik. Az egyszerűség kedvéért itt kicsit személyesebb, tegező formában fogok írni.

Ezek a praktikák természetesen nem helyettesítik sem az orvosi diagnózist, sem a szakszerű kezelést. Azonban sokszor előfordul, hogy gyors segítségre van szükség otthon, munkahelyen. Néhány perces masszázs is igen sokat segíthet egy-egy alvás során elfeküdt nyak lazításában, vagy egy fárasztó, hosszú nap végén kimerült láb felfrissítésében. Igen, meg tudod masszírozni a saját talpadat is, ha akarod!

Fontos tudni, hogy van néhány eset, amikor mindenféle masszázs kerülendő. Ilyen például a lázas állapot, magas vérnyomás. Erről bővebben az “Ellenjavallatok” pontban található részletesebb leírás, de ha jól átgondolod ezekben az esetekben egyáltalán nem is kívánod a masszázst, tehát érdemes figyelni a test jelzéseire is!


Néhány jótanács, amit saját magad masszázsa előtt (is) érdemes megfogadni:

- halkítsd le a telefonokat, inkább valami kellemes zenére kapcsolj

- ékszerektől, nagy körmöktől szabadulj meg

- ha krémet, olajat használsz győződj meg, hogy nem vagy rá allergiás, illetve olyan illatot használj, ami a célnak megfelel, tehát például felfrissülés céljából  citromfű, borsmenta, lazítási célból levendula, narancs, ha az édeskésebb, nehezebb illatokat kedveled, akkor válaszd például a jógi olajat. A fahéjjal, paprika olajjal csak óvatosan bánj, sokan allergiások rá. Ha nem tudsz, nem mersz választani, akkor az aloe vagy a sima babaolaj is megfelelő, de nem feltétlenül kell bármilyen krém vagy olaj, csak egy lehetőség.:)


Az egész testen találhatók úgynevezett energia vezetékek, energia pontok. Ezeket minden előtanulmány nélkül is felfedezhetjük magunkon annak ellenére, hogy nem tudjuk, hogy pontosan mire is jók. Minden masszázsnál fontos, hogy – hivatásos masszőr esetében természetesen a speciális technikák ismeretével kiegészítve – a megérzéseink szerint nyomjuk, dörzsöljük az adott területet a megfelelő erősséggel. Az erősség is, illetve a masszázsfajta megfelelő kiválasztása is egyénfüggő, ezért talán önmagunkat masszírozni a legkönnyebb.:) Persze ez nem minden megközelítésből igaz, de ha azt vesszük alapul, hogy mi esik jól, mi frissít, vagy mi lazít el, azt ki tudná más jobban, mint mi magunk!?

Minden masszázs előtt érdemes egy jó nagyot nyújtózkodni, hogy kicsit ráhangolódjunk a masszázsra fizikailag is. Természetesen a befelé figyelés is fontos, de ez lehet, hogy az első alkalmakkor nem mindenkinek sikerül, de próbálkozni érdemes! Csukott szemmel talán egyszerűbb a ráhangolódás.


Fej, nyak, váll önmasszázsa pár percben


Kezdjük néhány fejkörzéssel, fejforgatással minden irányba. Nem a nyakropogtatás a cél, de előfordulhat, hogy néhány roppanás kíséri a forgatást, legfőképp, ha már órák óta a számítógép előtt görnyedsz. Megnyújthatod a nyakad, ha megpróbálod a saját válladra hajtani a fejed és az azonos oldalon lévő kezeddel még kicsit rá is segíthetsz. Az állad előre majd vissza tolásával a nyak hátsó részét tudod kicsit lazítani. Minden mozdulatból elegendő néhányat, 4-et, 5-öt végezni, de lehet naponta többször is.

Ha nem félted a frizurádat, akkor dörzsöld át a hajas fejbőrödet is az ujjbegyeiddel, úgy mintha hajat mosnál. Ezután kicsit megnyomkodhatod az arcod néhány pontját, például a szemöldökcsont pontjait. Ha van szemöldöködJ, akkor a legegyszerűbb annak vonalához igazodni: a belső szemzugtól kezdve, a szemöldök csúcsán át a szemöldök külső szélén, illetve a halántékokon befejezve kicsit erőteljes nyomásokkal szintén néhányszor megnyomhatod egyszerre mindkét oldalon.

A vállakat, nyakat vagy egyszerre két kezeddel tudod átnyomkodni, vagy egyik kezeddel az ellentétes válladat a könyököd alátámasztásával tudod átmasszírozni. Érdemes olyan erősséggel nyomni, ahogy csak tudod, természetesen nem a csontokat és az ereket, hanem a „becsomósodott” izmokat. Ezt biztosan érezni fogod!








Végezetül mindkét fülkagylódat erőteljesen dörzsöld át 3-4-szer a hüvelyk- és a mutatóujjad közé szorítva, lentről felfelé és fentről lefelé.

Egészségedre !


Hamarosan folyt. köv…


hátmasszázs-önmasszázs nyakmasszázs-önmasszázs